استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی نقاشی‌های یک کلیسا در روسیه

هوش مصنوعی نقاشی‌های دیواری دیونیسیوس از سال 1502 میلادی را در کلیسای جامع منطقه وولوگدا بازسازی می‌کند.

هوش مصنوعی نقاشی‌های دیواری دیونیسیوس از سال 1502 میلادی را در منطقه وولوگدا بازسازی می‌کند.کارمندان موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه و موزه کریلو-بلوزرسکی از شبکه‌های عصبی برای بازسازی نقاشی‌های دیواری معروف دیونیسیوس از سال 1502 استفاده می‌کنند. آنها در کلیسای جامع ولادت مریم مقدس در صومعه فراپونتوف قرار دارند.

استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی نقاشی‌های یک کلیسا در روسیه

به گفته میخائیل شارومازوف، مدیر موزه: آسیب‌هایی در نقاشی وجود دارد، به عنوان مثال، قطعات تزئین‌کننده گنبد، تصاویر گم شده از قطعات کوچک و بر اساس یک نقشه کلی بازیابی می‌شوند که البته زمان‌بر است.وی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم از شبکه‌های عصبی استفاده کنیم. آنها بر روی نمونه بزرگی از تصاویر قرار می‌گیرند و با کمک هوش مصنوعی می‌توان نقاشی‌های کلیسای جامع ولادت مریم مقدس را که توسط دیونیسیوس ساخته شده است، همانطور که خود استاد بوجود آورده درست کنند.به گفته مدیر موزه، کار متخصصان را می‌توان مرمت نامید، اما مرمت به دیدگاه ذهنی مرمت‌کننده برمی‌گردد اما شبکه عصبی بی‌طرف است و در صورت وجود اطلاعات لازم، نسخه اصلی را با دقت بازسازی خواهد کرد.نقاشی‌های دیواری تنها نقاشی‌های دیواری دیونیسیوس هستند که تا دوران کنونی باقی مانده‌اند. آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. بناهای تاریخی صومعه فراپونتوف امروز موزه نقاشی‌های دیواری دیونیسیوس را در خود جای داده است که نمادی از هنر و معماری است.

منبع:https://rodina-history.ru/2024/02/24/reg-szfo/iskusstvennyj-intellekt-vosstanovit-na-vologodchine-freski-dionisiia-1502-goda.html

کد خبر 18659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =